fbpx
/ / /

Klub Aktywnego Seniora

Aktywność fizyczna, ważna dla zdrowia seniora

Aktywność fizyczna przynosi korzyści seniorom na wiele sposobów. Odpowiednio dostosowana, może wpłynąć pozytywnie nie tylko na aspekt fizyczny ale i psychiczny. Ćwiczenia o umiarkowanej intensywności, wykonywane regularnie poprawiają parametry zdrowotne. Regularny trening pomaga utrzymać zdrowie kości. Obniża prawdopodobieństwo złamań m.in. kości biodrowej lub kręgosłupa. Wysiłek fizyczny sprzyja zwiększeniu masy mięśniowej. Ponadto ćwiczenia poprawiają mobilność i wzmacniają stawy. Kolejną korzyścią jest zmniejszone ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, które są główną przyczyną zgonów w Polsce. Dodatkowo to podstawowa prewencja rozwoju cukrzycy typu 2 czy depresji. Aktywność fizyczna to udowodniony czynnik profilaktyki nowotworowej, zmniejszający ryzyko zachorowania na raka jelita grubego, macicy, piersi (zwłaszcza w wieku menopauzalnym). Regularne ćwiczenia są skuteczną metodą na utrzymanie prawidłowej masy ciała.

Aktywność fizyczna zmniejsza zachorowalność na choroby, gdyż:

  • obniża poziom tkanki tłuszczowej,
  • utrzymuje masę mięśniową,
  • wpływa korzystnie na poziom cholesterolu,
  • obniża ciśnienie krwi, wspierając zdrowie serca,
  • usprawnia przepływ krwi przez narządy, przeciwdziałając rozwojowi miażdżycy.

Jak powinni ćwiczyć seniorzy

Odpowiednia forma ruchu dla osób starszych to nie tylko codzienne spacery, ale także trening na siłowni. W każdym wieku należy się ruszać w miarę swoich możliwości. Wydłużenie czasu podejmowanej aktywności oraz stopnia jej trudności, powinno odbywać się stopniowo oraz być dostosowane do samopoczucia i stanu zdrowia. W związku z tym, warto skorzystać z opieki wykwalifikowanych trenerów personalnych w Fitness Klubie Sporting.

Jakich ćwiczeń należy unikać?

Każdy plan treningowy powinien być indywidualnie dopasowany do stanu zdrowia seniora. Należy unikać dynamicznych podskoków i długotrwałego opierania się na nadgarstkach czy pozycji klęcznych. Ponadto nie są pożądane nagłe, zbyt szybkie zmiany pozycji z niskich i średnich (leżenie, siady, klęki) do pozycji stojących. Trenerzy w Fitness Klubie Sporting, dopasują odpowiedni plan ćwiczeń do możliwości i stanu zdrowia ćwiczącego.

Bezpłatna konsultacja z trenerem w Fitness Klubie Sporting

Odwiedź Fitness Klub Sporting i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z trenerem. W trakcie wizyty zostaną wykonane darmowe pomiary składu ciała na analizatorze TANITA. Najnowsza innowacyjna technologia umożliwia dokonanie kompleksowej i precyzyjnej analizy składu ciała oraz poznanie wieku metabolicznego organizmu. Otrzymanie dokładnych wskaźników poziomu zdrowia, jest kluczowe dla monitorowania postępów oraz oceny efektywności treningu, a także diety. Aktywność fizyczna służy nie tylko sylwetce. Niezbędna jest w budowaniu zdrowia, a także pomaga w walce ze stresem.

To nic nie kosztuje, a jest pierwszym krokiem w stronę zdrowia!

Jak przygotować się do analizy składu ciała?

  • Bądź 3-4 godziny po posiłku
  • Przed pomiarem unikaj napojów o właściwościach moczopędnych lub zawierających kofeinę
  • Unikaj picia alkoholu na 24 godziny przed pomiarem
  • Załóż lekkie ubranie
  • Jeśli wykonujesz pomiary regularnie, rób je o tej samej porze dnia

Pamiętaj! Nie należy analizować składu ciała bezpośrednio po wzięciu kąpieli, korzystaniu z sauny i ćwiczeniach fizycznych.

Podsumowanie

Zdajemy sobie sprawę, iż wprowadzenie aktywności fizycznej u osób starszych, indywidualnie dostosowanej do potrzeb i możliwości zdrowotnych jest priorytetem. Utrzymanie na odpowiednim poziomie sprawności u seniorów, pozwala zachować przede wszystkim zdrowie, sprawność ruchową, ale także dobre samopoczucie. Zachęcamy do skorzystania z usług profesjonalnych trenerów personalnych w Fitness Klubie Sporting, którzy opracują dedykowane i szczegółowe plany treningowe oraz zadbają o ich prawidłowe wykonywanie.

Polecane zajęcia

Pilates

To doskonała technika kształtująca ciało oraz mająca znaczący wpływ na nasze samopoczucie. Pilates skupia się na ćwiczeniach rozciągających oraz rozluźniających mięśnie. Poprzez powolne oraz bardzo dokładne ruchy nasze ciało angażuje zarówno duże mięśnie, ale również wszystkie mniejsze, nawet te rzadko używane. Dzięki temu programowi treningowemu nasze ciało nabiera sprężystości, elastyczności, a nasze ciało wygląda smuklej.

Rozciąganie

Rozciąganie całego ciała, uelastycznianie i rozluźnianie mięśni a także zwiększenie ruchomości w naszych stawach – to główne założenia tego typu zajęć. To doskonały sposób na zlikwidowanie przykurczów w swoim ciele, które mogą być spowodowane siedzącym trybem życia. Zajęcia kierowane są zdecydowanie dla wszystkich. Stanowi uzupełnienie codziennej aktywności.

Joga

Zajęcia charakteryzujące się płynnymi sekwencjami ASAN, połączonymi z oddechem, które podnoszą poziom energii w ciele. Wpływają na ogólną sprawność organizmu, jego siłę oraz gibkość. Kręgosłup staje się silny i stabilny. Jednocześnie jest to także sposób na rozluźnienie i odprężenie psychiczne. Zajęcia łączące w sobie wzmocnienie całego ciała jak i rozwój duchowy. Joga pozwala osiągnąć równowagę i harmonię między ciałem a umysłem.

Trening obwodowy

Zajęcia dla osób chcących rozpocząć przygodę ze sportem lub mających zamiar powrócić do treningu po kontuzjach, urazach. Zaletą treningu medycznego jest dostosowanie go do indywidualnych możliwości uczestnika, jego dysfunkcji narządu ruchu a także programowania i monitorowania pod kątem założonych celów. Ponadto, dzięki zajęciom poprawia się wydolność układu krążeniowo-oddechowego, wzmacnia aparat mięśniowo-więzadłowy, poprawia ruchomość stawów oraz redukuje tkankę tłuszczową. Na zajęciach pracuje się nad koordynacją i sensomotoryką, a także zwiększa sprawność funkcjonalną.

Korzyści płynące z ćwiczeń

  • poprawa fizycznego i psychicznego stanu zdrowia,
  • minimalizacja stanów bólowych,
  • profilaktyka cukrzycy, miażdżycy, otyłości i choroby zwyrodnieniowej stawów,
  • zmiana stereotypu osoby starszej, pozwalająca na zachowanie większej niezależności,
  • lepszy sen – regularne ćwiczenia pomogą Ci szybciej zasnąć,
  • poprawa ogólnego samopoczucia, wzrost pewności siebie,
  • przyjemność i radość z wykonywanego wysiłku fizycznego,
  • poprawa zdrowia psychicznego przez obniżenie poziomu stresu, lęku, obaw, depresji,
  • poprawa jakości życia przez zachowanie niezależności i samodzielności,
  • aktywne uczestnictwo w życiu społecznym

Seniorzy w klubie fitness? Oczywiście! Obalamy mity

1. Ćwiczenia to mordęga

FAŁSZ. W naszym klubie mamy specjalnie przygotowane zajęcia, oraz sprzęt przystosowany dla osób 55+, które sprawiają, że aktywność fizyczna staje się przyjemnością. Oprócz tego po każdym treningu można zrelaksować i zregenerować się  w saunie – uwielbianej przez naszych seniorów.

2. Moi dziadkowie nie odnajdą się w klubie fitness.

FAŁSZ. Nasze standardy obsługi Klienta przewidują trenerów, którzy będą w stanie wprowadzić ich  na zajęcia grupowe skierowane do seniorów, czy na trening cardio lub  siłownię. Podczas pierwszej wizyty w klubie będą oprowadzeni po całym obiekcie, otrzymają odpowiedź na każde pytanie, otrzymają grafik z zajęciami  i skonsultują się z trenerem. Na sali zawsze jest instruktor, który wyjaśni w jaki sposób używać maszyn i urządzeń przeznaczonych do ćwiczeń. Oprócz tego mamy do dyspozycji fizjoterapeutkę, która swoim doświadczeniem i wiedzą chętnie podzieli się z podopiecznymi oraz zadba o ich bezpieczny trening.

3. Ćwiczenia nie mają sensu i tak się zestarzeję

PRAWDA. Jednak: nie oznacza to, że trzeba się z tym godzić i bezwiednie  poddawać. Aktywność fizyczna i odpowiednia dieta są w stanie spowolnić negatywne skutki starzenia i znacząco podnieść komfort życia. Prawidłowo dobrany trening nie tylko zachowuje ciało w należytej sprawności, ale wpływa również na samopoczucie. Ćwiczenia i trening siłowy pomagają dłużej wyglądać i czuć się młodym. Osoby uprawiające sport dłużej pozostają aktywne, co ma znakomity wpływ na ich samoświadomość i poczucie własnej wartości. Regularna gimnastyka zmniejsza ryzyko wystąpienia stanów takich jak choroba Alzheimera, demencja, schorzenia serca, rak okrężnicy, cukrzyca, nadciśnienie, otyłość.

4. Boję się że nie nadążę za resztą młodych.

FAŁSZ. W naszym klubie w harmonogramie zajęć są także zajęcia przeznaczone specjalnie dla seniorów, na których poczują się komfortowo i pewnie! Odbywają się codziennie od poniedziałku do soboty w  godzinach przedpołudniowych. Te godziny nie są przypadkowe. W tym czasie większość osób w klubie to seniorzy, więc towarzystwo jak najbardziej idealne. Uprawianie sportu to świetna opcja także dla osób samotnych – zamiast ciągłego siedzenia przed telewizorem, warto wybrać się na zajęcia fitness, wyjść do ludzi, poznać kogoś nowego.

AKADEMIA ZDROWEGO DZIECKA