fbpx

Trening Full Body Workout jest przeznaczony dla osób poczatkujących, które nie wiedzą jeszcze czego dokładnie chcą i pragną poznać swoje możliwości i najsłabsze strony. Trening FBW umożliwia zaadaptowanie mięśni do zwiększonego wysiłku fizycznego. W porównaniu do treningu nastawionego na ćwiczenie konkretnych grup mięśni trening FBW nie powoduje bolesności mięśni, ponieważ polega na wykonaniu kilku powtórzeń w serii i jak na pierwszy raz na siłowni, nie eksploatuje zanadto mechanizmu skurczu mięśniowego. Metoda FBW opiera się na celu zmęczenia wszystkich mięśni jednakowo na każdym treningu. Ćwiczenia polegają na jednoczesnym zaangażowaniu wielu stawów. Do takich ćwiczeń zaliczamy min.: przysiady, martwe ciągi, wiosłowanie sztangą w opadzie czy wyciskanie sztangi na ławce poziomej. Taki rodzaj ćwiczeń to ćwiczenia siłowe, które wymagają więcej siły niż wytrzymałości. Treningi FBW zawierają również ćwiczenia na poszczególne grupy mięśniowe.

Ze względu na swoją wszechstronność, Full Body Workout harmonijnie rozwija ciało i stopniowo przyzwyczaja mięśnie do coraz większych obciążeń. Dzięki temu ryzyko kontuzji i przetrenowania jest znacznie mniejsze niż w przypadku ćwiczeń izolowanych (skupiających się na jednej partii mięśniowej).

Full Body Workout – zalety treningu

  • Możliwość odkrycia priorytetowych grup mięśniowych dzięki ćwiczeniu ogólnorozwojowemu,
  • Szybkie efekty treningu z powodu wysokiej dynamiki treningu polegającej na częstych zmianach kolejności i zestawu ćwiczeń a także liczby serii i powtórzeń.
  • Zero monotonii – zmieniane co trening ćwiczenia skoncentrowane wokół wybranej grupy mięśniowej przy zachowanym trybie ogólnorozwojowym,
  • Mięśnie w czasie trwania treningu ( tzn. w okresie trenowania) są cały czas napięte i twarde, ponieważ pobudzane są często, regularnie i w dużym stopniu
  • Możliwość ukierunkowania treningu na masę i na redukcję,
  • Trening możliwy do dostosowania zarówno dla osób poczatkujących jak też i średniozaawansowanych i zawodowych sportowców.

Trening Full Body Workout – ile razy w tygodniu?

Częstotliwość jest kolejną ważną kwestią przy ustalaniu planu treningowego FBW. Osoby początkujące powinny wykonywać od 2 do 3 sesji tygodniowo. W pierwszym okresie obolałość mięśniowa może utrudniać wykonanie większej ilości treningów. Wraz ze wzrostem poziomu zaawansowania rosną możliwości adaptacyjne naszych mięśni, które do dalszego rozwoju potrzebują dodatkowych bodźców. Wówczas trening FBW możemy rozdzielić na 4 dni w tygodniu, co umożliwi nam zwiększenie objętości treningowej bez konieczności spędzania „całego dnia” na siłowni, a jednocześnie zapewni odpowiednią ilość czasu potrzebnego na pełną regenerację mięśni i centralnego układu nerwowego.

AKADEMIA ZDROWEGO DZIECKA