Strefa relaksu · Sauna

Do sauny po relaks i zdrowie

Relaks oraz odprężenie psychiczne

Sauna uspokaja nerwy oraz psychikę. Zmienność temperatur dobroczynnie wpływa na cały nasz organizm. Ciepło rozszerza naczynia krwionośne, serce pracuje bardziej wydajnie, ustępuje napiecie mięśniowe. Natomiast podczas chłodzenia naczynia krwionośne zmuszane są do kurczenia i dopasowania do odpowiedniej temperatury ciała. Dla psychiki bodziec zimna prowadzi do przyjemnego uczucia świeżości. Następuje stan równowagi i zadowolenia.

 

Poprawa urody,  a przede wszytskim wyglądu skóry

Sauna jest naturalnym środkiem pielęgnacji urody. Skóra staje się gładka i sprężysta, ponieważ poprzez ciepło jest szczególnie dobrze ukrwiona.

Oczyszczone pory hamują pojawianie się krostek na skórze oraz trudnych w leczeniu stanów zapalnych. Składniki odżywcze i tlen są dostarczane w większej ilości, dzięki czemu komórki skóry regenerują się szybciej. Z tego też powodu opóźnia się proces starzenia.

  • gruczoły łojowe odblokowuja się, a organizm pozbywa się nadmiaru sebum, pomaga również w walce z cellulitem i niedoskonałościami skóry
  • z organizmu wraz z potem wydalana jest nadmierna ilość soli, co zapobiega zatrzymywaniu wody i puchnięciu
  • tkanki są lepiej ukrwione, a cera – dotleniona
  • skóra staje się gładka
  • wydalamy nieczystości, metale ciężkie i toksyny
  • dzięki wytwarzanej w saunie wiekszej ilości endorfin jesteśmy bardziej zrelaksowani
  • zastosowane po wyjściu z sauny kosmetyki lepiej się wchłaniają

 sauna uroda

Hartowanie organizmu oraz podnoszenie ogólnej odporności

Sauna wspomaga "hartowanie ciała". Poprzez zmianę- od ciepła do zimna, organizm uczy się dopasować do różnych temperatur. Wirusy i bakterie nie moga się zbyt szybko krzewić. Sauna przyzwyczaja organizm do zmian temperatury i powoduje, iż lepiej znosimy gorące lata i mroźne zimy.

Zdrowotne aspekty kąpieli w saunie:

Podczas pobytu w saunie rozluźnia się napięcie mięśni, łagodzą się stany zapalne i zmniejsza ból. W wyniku wysokiej temperatury rozszerzają się naczynia krwionośne oraz zwiększa tętno należycie natleniając cały organizm. Znacznie poprawia się funkcjonowanie układu krwionośnego, kostnego oraz oddechowego a nawet procesy metaboliczne organizmu. Kapiel w saunie dzięki zwiększonej ilości potu pozwala na pozbycie się nagromadzonych i bardzo niebezpieznych dla ludzkiego życia toksyn. Para wodna unosząca się w powietrzu idealnie inhaluje płuca oczyszczajac w ten sposób drogi oddechowe. W niektórych przypadkach sauna jest wręcz zalecana przez lekarza, na przykład osobom cierpiącym na nerwice i narwobóle, przewlekłe nieżyty dróg oddechowych, reumatyzm.

Przed kąpielą

Aby odczuwać największy komfort i móc czerpać wysokiej jakości walory dla własnego zdrowia zaleca się korzystać z sauny dwa razy tygodniowo. Warto zaplanować kąpiel w saunie w tygodniowym planie zajęć jako ostatni punkt danego dnia, który przygotuje nas na odpoczynek w domowym zaciszu.

Cały seans powinien składać się z cykli powtarzanych kilka razy (zaleca się 3 cykle):

nagrzewanie - schładzanie - relaks

Istnieje jednak kilka zasad, o których należy pamiętać:

  • Przed planowaną kąpielą nie należy spożywać obfitego posiłku oraz pić alkoholu,
  • Idąc do sauny musimy mieć duży ręcznik kąpielowy (wskazane jest posiadanie drugiego recznika), oraz klapek
  • Przed wejściem do sauny należy rozebrać się, dokładnie umyć ciało pod rysznicem, osuszyć ciało ręcznikiem
  • W szatni należy pozostawić zegarek, telefon oraz biżuterię.

w trakcie kąpieli

  • Wchodząc do sauny kładziemy ręcznik w celach higienicznych i na niego siadamy, zaleca się zaczynać od dolnej ławki sauny, a następnie przemieszczać się na wyższy poziom w celu uniknięcia szoku termicznego.
  • Z kąpieli można korzystać w pozycji siedzącej lub leżącej, starając sie trzymać nogi na wysokości tułowia dbając, by całe ciało było poddane takiej samej temperaturze.

Pamiętaj aby podczas kąpieli zachowywać się cicho i kuluralnie, aby każdy uczestnik mógł się wyciszyć i oddać swoistej medytacji.

Aby podnieść wilgotność w kabinie można polać kamienie pieca wodą z dodatkami olejków aromatycznych, należy jednak wcześniej uzgodnić to z innymi użytkownikami sauny

  • Pobyt w kabinie powinien trwać od kilku do kilkunastu minut (zaleca sie 8-15min) przy czym pierwszy cykl powinien być najdłuższy.
  • Po każdym pobycie w kabinie, opuszczamy ją w spokojny sposób. Jeśli zajmowaliśmy pozycję horyzontalną, dobrze jest przed opuszczeniem sauny posiedzieć kilka chwil w celu uniknięcia zawrotów głowy
  • W saunie przebywamy do momentu uczucia silnego nagrzania całego ciała (max. 15min), pamietając o tym, że w przypadku złego samopoczucia powinniśmy natychmiast wyjść.
  • Po opuszczeniu kabiny udajemy się pod natrysk w celu schłodzenia ciała, pamiętajac aby schłodzić ciało od stóp w kierunku serca
  • Po schłodzeniu i osuszeniu ciała zaleca się odpoczynek trwający kilkanaście minut podczas którego w razie potrzeby uzupełniamy utracone płyny.

Po kąpieli

  • Po 2-3 krotnym powtórzeniu opisanych powyżej cykli oddajemy się relaksowi na leżakach. Należy odpocząć pare minut w celu adaptacji do temperatury otoczenia.
  • W spokoju szykujemy się do wyjścia.

Nasi partnerzy

Godziny otwarcia

Poniedziałek - Piątek 06:30 - 22:30
Sobota 08:00 - 20:00
Niedziela 09:00 - 19:00

Lokalizacja

GALERIA LESZNO
al. Konstytucji 3 Maja 12, I piętro
tel. 65 537 65 75, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dane teleadresowe

Fitness Klub Sporting
al. Konstytucji 3 Maja 12, I piętro
tel. 65 537 65 75, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

a j