Klub Aktywnego Seniora

klub seniora

"Aktywny SENIOR" to zajęcia skierowane do osób starszych, które dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom utrzymują organizm w dobrym zdrowiu i samopoczuciu. Dzięki tym zajęciom zwiększa się odporność organizmu ćwiczących. Program wpływa na spowolnienie procesów starzenia.

Pozostanie w dobrej formie człowieka do późnej starości jest zasługą dobrej kondycji fizycznej i systematycznej aktywności ruchowej. Wszystkim chętnym zapewniamy konsultacje z fizjoterapeutą oraz zapraszamy do skorzystania z naszej oferty treningów medycznych.

Trening zalecany przy:

  • osteoporozie,
  • bólach kręgosłupa,
  • chorobach reumatycznych,
  • chorobach układu krążenia,
  • nadwadze,
  • cukrzycy,
  • nietrzymaniu moczu,
  • stresie

seniorka pilka

Polecane zajęcia

seniorzy joga

Zdrowy kręgosłup

to trening nastawiony na profilaktykę przeciążeń kręgosłupa oraz kształtowanie wyprostowanej, aktywnej sylwetki. To także poprawa ruchomości kręgosłupa w jego poszczególnych odcinkach, wzmocnienie szkieletu mięśniowego, redukcja przykurczy mięśniowych i kształtowanie postaw przyjaznych kręgosłupowi. Zajęcia prowadzone przez fizjoterapeutę.

Pilates

To system ćwiczeń zawierający w sobie elementy jogi, i ćwiczeń izometrycznych. Ćwiczenia te mają wzmacniać mięśnie bez nadmiernej ich rozbudowy, uelastycznić ciało, odciążyć kręgosłup, a w rezultacie poprawić postawę ciała i obniżyć odczuwalny poziom stresu.

Stretching

Zajęcia maja na celu w sposób bezpieczny i harmonijny rozluźnić i uelastyczniać całe ciało. Po kilku godzinach pracy nasze mięśnie są mocno przykurczone. Aby powróciły do naturalnego stanu należy skupić się na ich odpowiednim rozciągnięciu - bez niego - mogą powodować wiele napięć oraz doprowadzić do trwałych zmian w postawie.

Joga

Zajęcia łączą ćwiczenia rozciągające oraz pracę z oddechem. Wyciszają umysł, uelastyczniają ciało. Zajęcia kończą się głębokim relaksem.

Aktywny Senior

Gimnastyka dla seniorów to sposób na poprawienie kondycji ruchowej, a co za tym idzie - uzyskanie większej sprawności w wykonywaniu codziennych zajęć i uchronienie się przed urazami.

Ćwiczenia dostosowane do potrzeb osób starszych nie obciążają stawów ani kolan. Aktywność pozwala uchronić się przed wieloma chorobami i poprawić samopoczucie.

 

Korzyści płynące z ćwiczeń

seniorzy zadowoleni

  • poprawa fizycznego i psychicznego stanu zdrowia,
  • minimalizacja stanów bólowych,
  • profilaktyka cukrzycy, miażdżycy, otyłości i choroby zwyrodnieniowej stawów,
  • zmiana stereotypu osoby starszej, pozwalająca na zachowanie większej niezależności,
  • lepszy sen - regularne ćwiczenia pomogą Ci szybciej zasnąć,
  • poprawa ogólnego samopoczucia, wzrost pewności siebie,
  • przyjemność i radość z wykonywanego wysiłku fizycznego,
  • poprawa zdrowia psychicznego przez obniżenie poziomu stresu, lęku, obaw, depresji,
  • poprawa jakości życia przez zachowanie niezależności i samodzielności,
  • aktywne uczestnictwo w życiu społecznym

Seniorzy w klubie fitness? Oczywiście! Obalamy mity

seniorzy rower

1. Ćwiczenia to mordęga

FAŁSZ. W naszym klubie mamy specjalnie przygotowane zajęcia, oraz sprzęt przystosowany dla osób 55+, które sprawiają, że aktywność fizyczna staje się przyjemnością. Oprócz tego po każdym treningu można zrelaksować i zregenerować się  w saunie – uwielbianej przez naszych seniorów.

2. Moi dziadkowie nie odnajdą się w klubie fitness.

FAŁSZ. Nasze standardy obsługi Klienta przewidują trenerów, którzy będą w stanie wprowadzić ich  na zajęcia grupowe skierowane do seniorów, czy na trening cardio lub  siłownię. Podczas pierwszej wizyty w klubie będą oprowadzeni po całym obiekcie, otrzymają odpowiedź na każde pytanie, otrzymają grafik z zajęciami  i skonsultują się z trenerem. Na sali zawsze jest instruktor, który wyjaśni w jaki sposób używać maszyn i urządzeń przeznaczonych do ćwiczeń. Oprócz tego mamy do dyspozycji fizjoterapeutkę, która swoim doświadczeniem i wiedzą chętnie podzieli się z podopiecznymi oraz zadba o ich bezpieczny trening.

3. Ćwiczenia nie mają sensu i tak się zestarzeję

PRAWDA. Jednak: nie oznacza to, że trzeba się z tym godzić i bezwiednie  poddawać. Aktywność fizyczna i odpowiednia dieta są w stanie spowolnić negatywne skutki starzenia i znacząco podnieść komfort życia. Prawidłowo dobrany trening nie tylko zachowuje ciało w należytej sprawności, ale wpływa również na samopoczucie. Ćwiczenia i trening siłowy pomagają dłużej wyglądać i czuć się młodym. Osoby uprawiające sport dłużej pozostają aktywne, co ma znakomity wpływ na ich samoświadomość i poczucie własnej wartości. Regularna gimnastyka zmniejsza ryzyko wystąpienia stanów takich jak choroba Alzheimera, demencja, schorzenia serca, rak okrężnicy, cukrzyca, nadciśnienie, otyłość.

4. Boję się że nie nadążę za resztą młodych.

FAŁSZ. W naszym klubie w harmonogramie zajęć są także zajęcia przeznaczone specjalnie dla seniorów, na których poczują się komfortowo i pewnie! Odbywają się codziennie od poniedziałku do soboty w  godzinach przedpołudniowych. Te godziny nie są przypadkowe. W tym czasie większość osób w klubie to seniorzy, więc towarzystwo jak najbardziej idealne. Uprawianie sportu to świetna opcja także dla osób samotnych – zamiast ciągłego siedzenia przed telewizorem, warto wybrać się na zajęcia fitness, wyjść do ludzi, poznać kogoś nowego.

Nasi partnerzy

Godziny otwarcia

Poniedziałek - Piątek 06:30 - 22:30
Sobota 08:00 - 20:00
Niedziela 09:00 - 19:00

Lokalizacja

GALERIA LESZNO
al. Konstytucji 3 Maja 12, I piętro
tel. 65 537 65 75, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dane teleadresowe

Fitness Klub Sporting
al. Konstytucji 3 Maja 12, I piętro
tel. 65 537 65 75, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

a j