Akademia zdrowego dziecka · Wiek 12-15 lat

azd dzieci 1215 1

Patrząc na nastolatka z perspektywy rozwoju fizycznego nie sposób nie zauważyć przemian jego wyglądu – są wyraźne i znaczące zarówno dla chłopców jak i dla dziewczyn. U chłopców następuje rozbudowa m.in. masy mięśniowej a u dziewcząt zarysy kobiecej sylwetki. Obserwowalne zmiany fizyczne są wynikiem burzy hormonów, ale także znaczącym źródłem emocji u młodych ludzi. Zdarza się, że przyśpieszony przyrost tkanki tłuszczowej wywiera negatywny wpływ na samoocenę dziewcząt. Chłopcy nabierają pewności siebie i są na ogół bardziej aktywni. Dlatego w  tym okresie niezwykle ważna jest aktywność fizyczna , nie tylko aby zadbać o zdrowie nastolatków, ale również pomóc im zadbać o pewność siebie.

Cel: ogólno rozwój, siła, dynamika, rozwój  zainteresowań, doskonalenia umiejętności sportowych, modelowanie sylwetki

W celu usprawniania układu sercowo-naczyniowego oraz wzmacniania i kształtowania mięśni i kości a także w celu pozytywnego pobudzenia biomarkerów zdrowia takich jak przemiana materii i energii oraz pracy układu krążenia, dzieciom i młodzieży w wieku od 5 do 17 lat zaleca się:

Co najmniej 60 minut aktywności fizycznej obejmującej zarówno umiarkowany wysiłek jak i wysiłek o wyższej intensywności. Taka ilość aktywności fizycznej zapewnia dodatkowe korzyści zdrowotne.

60 minutowa aktywność powinna w większości stanowić ćwiczenia aerobowe (tlenowe, o umiarkowanej intensywności) uzupełniane elementami wymagającymi większych nakładów energii. Co najmniej 3 razy w tygodniu - ćwiczenia takie powinny również obejmować zajęcia wymagające szybkości oraz siły i zwinności, aby angażować kości i mięśnie do pracy, a tym samym wzmacniać je i kształtować.

W tej grupie wiekowej bardzo dobrze sprawdzają się gry i zabawy związane ze skokami, bieganiem czy odbijaniem piłki oraz jazda na rolkach, rowerze czy zajęcia w wodzie a także wszelkie formy zajęć grupowych.

Zajęcia

OGÓLNOROZWOJOWE    

  • zajęcia na siłowni z użyciem przyrządów
  • trening obwodowy
  • trening cardio
  • trening funkcjonalny
  • zajęcia wzmacniające
  • zajęcia taneczne

Nasi partnerzy

Godziny otwarcia

Poniedziałek - Piątek 06:30 - 22:30
Sobota 08:00 - 20:00
Niedziela 09:00 - 19:00

Lokalizacja

GALERIA LESZNO
al. Konstytucji 3 Maja 12, I piętro
tel. 65 537 65 75, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dane teleadresowe

Fitness Klub Sporting
al. Konstytucji 3 Maja 12, I piętro
tel. 65 537 65 75, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

a j